به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، امروز شنبه 16 آذر 98 دوازدهمین همایش تخصصی بستهبندی صنایع دستی کشور در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی برگزار شد.
در این همایش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه صنایع دستی به دنبال بازتولید فرهنگ و اصالت جامعه است، اظهار کرد: «هر اثر هنری باید مشتری مطلوب خود را داشته باشد و لازم است هنرمندان با توجه به مقوله بازارسازی نسبت به تولید ذائقههای جدید در بازار اقدام کنند.»
اسحاق رسولی با تاکید به اینکه ضروری است علاوه بر بازاریابی و فروش صنایع دستی، با بهرهگیری از نمادهای استان نسبت به بازارسازی اقدام کرد، افزود: «کارگاههای تولیدی میتوانند با مشارکت تیمی و در سطح گستردهتر به صورت شبکهای نسبت به بازارسازی اقدام کنند.»
او با بیان اینکه بستهبندی مناسب یکی از ابزارهای توسعه فروش محسوب میشود، ادامه داد: «بستهبندی خود جاذب مشتری است و بهرهگیری از ایدههای روز در این خصوص ضروری است.»
همچنین استاد دانشگاههای اردبیل به ضرورت تعریف کاربریهای جدید برای صنایع دستی اشاره کرد و افزود: « این مهم با هدف افزایش فروش مورد تاکید است.»
تورج مهدیزاده تصریح کرد: «بستهبندی صنایع دستی در سه مقوله باید مورد توجه قرار گیرد که استفاده از مواد دیگر برای بستهبندی صنایع دستی، استفاده از صنایع دستی برای بستهبندی صنایع دستی و بستهبندی سایر محصولات با صنایع دستی است.»
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز با اشاره به قابلیت استان اردبیل در تولید صنایع دستی گفت: «بستهبندی صنایع دستی در استان اردبیل با خلأهایی همراه است.»
ملکه گلمغانیزاده اظهار کرد: «این همایش با هدف ارائه راهکارهای مطلوب و عملی به هنرمندان برگزار شد تا در راستای بهبود فروش تولیدات موثر باشد.»
انتهای پیام/